new |
Visionair
visoniar God is goed, daar moet je vanuit gaan. Ik zeg niet dat ik alles begrijp, maar wat ik ervan weet wil ik graag vertellen. In de Hemel woont God -samen met zijn briljan-te zoon die beroemd wil worden. Het gaat om die keer dat de zoon afreis-de en in korte tijd beroemd werd als Het Aids Virus. Ik ontving Jezus in een periode dat hij abslou-ut not done was, een jaar of twaalf gele-den. Op een dag werd ik wakker gebeld door een grote bos witte rozen van een verlegen jongen die later een bekende travestiet werd. Waar het om gaat is dat ik vlak hierna serop-si-tief bleek te zijn. Men stelde zich dit voor als het toekom-stige einde. Er werd een lange klop-jacht gehouden op De Oorzaak en daarmee op mij en andere `besmet-ten'. Het goede in de ogen van de mensheid komt voort uit zijn weten-schap en ik spreek dat niet tegen. Zonder onze wetenschap had ik Jezus niet herkend en hem wel-licht ook niet begrepen. Het vangen van Gods zoon bleek -niet gemakke-lijk: het beestje liet zich niet zonder-meer aan het kruis nage-len, net als gezonde jonge-ren die niet door iedereen willen worden aange-kleed en opge-voed, maar dan ster-ker, veel sterker. Ik dwaal meestal af naar inzichten die gedoemd zijn om te sterven en dat komt omdat ik lui ben. Mijn idee over on-aankleedbare jongeren over-wint het succesvolle bestaan van kle-ding-merken niet. Hoewel: je kunt Het Unanieme Wapen Tegen De KledingMode beden-ken en een korte symbo-lische hype op gang brengen. Kun je doen. Met de posi-tieve effec-ten van aids op onze levenscultuur bedoel ik dus heel duidelijk niet de creatieve be-drijfscul-tuur rond doods-kisten. Je omhelst het leven niet door over je doodskist na te denken. Als je naar de dood verlangt dan moet je zelf-moord plegen, lijkt me. -Cul-tus hierom-trent is wel leuk maar ik ken toch heel weinig mensen die er werkelijk voor gaan. Niet meer te bestaan is een ondraag-lijke gedach-te, of je nou drager bent of niet. In dat opzicht is het effect van Zijn komst enorm groot, groter dan offi-cieel staat beschreven. We maken ons positief en negatief zorgen over het verdwijnen van vrije liefde, we zijn positief en negatief juist blij dat we niet meer onbekommerd aan sex hoefden doen, we bedachten ons posi-tief en negatief dat het baren van kinderen alleen was wegge-legd voor niet-dragers, we bedachten positief en negatief dat het menselij-ke lichaam weinig meer voorstelde dan de vorm waaruit wij het leven omhelsden, dat de taal niets anders was dan een vorm waarin we het leven omhels-den, we bedachten ons wat het bete-ken-de om het leven te omhelzen en niet de dood. De vraag is wie beter af is: de drager of de niet-drager. Men beweert dat de drager korter leeft en men vermoedt dus dat hij bezig is met dood te gaan. En het zijn wetenschappers die beweren dat zij de stervenden in leven houden. Hoe pijnlijk om deze zin te formule-ren. Hij leeft nog dankzij de coctail. Leeft hij nog? Ja, de coctail. Niet slikkenden griezelen bij het idee. Hij is de bijsluiter van medicij-nen. Nou ja, wat kan het "mij" wat schelen. Ik voel het leven, iedere adem van leven en ik reageer erop, met een omhelzing of een "omhelzing". God is goed en zijn zoon wil alleen maar succes. Het is niet zo dat het virus ons allemaal wil afslachten. Het is op die manier dat hij onze aandacht trekt. Op een bepaalde manier: de beste manier. Gaat niet alle aandacht (tegenwoordig?) uit naar het bestrij-den van de dood. Maar ik wil geen dogma's uitdragen. Als ik het voor-gaande overlees denk ik: fout. Of: vals. Het vinden van een oplos-sing tegen het godde-lijke virus heeft een tijd lang alle andere waar-densyste-men gedomi-neerd. (Typisch voor de kankerpatiëntenlobby, als enige, om hierop te kanke-ren.) Wat de officiele ge-schied-schrijving niet over het hoofd heeft kunnen zien, is dat er inmid-dels oplossin-gen zijn gevon-den door gewone mensen: `dragers die (vaak onbewust) hun eigen succesvolle experimentkonijn zijn. Hoeren uit het verre vuile Azië neuken al decennia zonder enige vorm van bescherming en zijn kerngezond. Weten-schap --zoekt naar verkla-ringen. Onderzoekt de virusstam, de hoerencultuur, de Aziatische keukencon-text etc. Deze prostitu-ees zijn drager en in leven zonder te slik-ken. Rara, hoe kan dat? Dit soort nieuws-feiten geven de trille-rige wit-te bloemen-bezor-gers uit het het Witte Westen hoop.
Dit is een oproep om de wereld tot inkeer te brengen, niet om mensen aan te zetten tot rubberloze sex, gedeeld spuitgebruik of ongefilterde bloedtransfusies. Ik weet wie ik ben, ik ben niet (beter of slechter als) mijn dood, ik ben niet (beter of slechter als) de mensheid, ik ben niet (beter of slechter als) god, ik ben mijn leven. Na aids kwam er feest, niemand, niemand kan dat ontkennen. Natuur-lijk kiezen we om te leven. Dit preken, bijvoorbeeld, doe ik alleen als ik er zin in heb, en er is niemand die mij hiervoor be-taald. Sponse-ring is welkom, al zullen er weinig bedrijven zijn die hun image willen verrijken met een gods-dienst rond aids. De tegen-argumen-ten zullen sterk moeten zijn. Gelukkig verspreid het geloof zich vanzelf. |